,,Tekst2000? Die werken toch alleen in de uitgeefbranche?’’

Ja, ieder bedrijf heeft een specialisme. Ook Tekst2000. Daar zijn we trots op. Maar met onze expertise kunnen we en doen we inmiddels veel meer. Al is er voor al onze activiteiten altijd één
overkoepelend begrip: content.

Content is zo belangrijk geworden. Het kan je maken en breken. Wehkamp en Neckermann waren tien jaar geleden de koningen van postorderland. Hun content stond in loodzware gidsen. Toen kwam dat dikke jochie bol.com. Wehkamp was nét op tijd om de content om te zetten. Neckermann ging failliet. Content kan je maken en kraken. Dat maakt bedrijven bewust dat ze daar iets mee moeten doen. En dat ‘iets’ kun je niet half doen, dat moet je goed doen. Content is bijvoorbeeld niet meer los te zien van social media. Google zoekt goed op de sociale media en dát zijn de plekken waar toekomstige klanten je vinden. Je hebt geen marketeers nodig. Geen dure campagnes. Zorg dat de social media goed geregeld is. Dus niet af en toe een dingetje posten. Social media maakt van ieder bedrijf een uitgeverij en dat is serious business.

Bedrijven willen weten hoe ze dit moeten aanpakken. Dat brengt me terug bij de expertise van Tekst2000: content. We schrijven blogs voor bedrijven. We leveren vertalers voor internationale concerns. We hebben de native speakers. We hebben beeldredacteuren die pakkend beeld bij de content plaatsen. Die veelzijdigheid brengt ons steeds vaker klanten die een totaal andere business hebben. Recent gingen we een samenwerking aan met The Read Shop, een retailketen met 153 winkels. Of wij de verschillende handleidingen voor hun groeiende online‐model in Jip en Janneke‐taal in één instructie konden vatten. Natuurlijk.

De basis voor deze spin‐off’s blijft de uitgeefbranche. We zijn nog steeds de marktleider bij het bedienen van de educatieve uitgeverijen. De traditionele activiteiten leveren we, maar we bewerken ook de content voor e‐learningbedrijven en corporate opleiders. NCOI is een belangrijke klant. E‐learning maakt het eenvoudiger om voor alle denkbare beroepen een opleiding te verzorgen. Wil je clown worden? Daar kan een opleiding op maat voor worden gemaakt. Tekst2000 levert de mensen die weten hoe je met de systemen werkt waarmee de opleidingen gemaakt worden. Ook die systemen veranderen mee. In januari gaan vier van onze medewerkers een cursus volgen voor Articulate, een populair CMS waar hoge verwachtingen van zijn. Die kennis halen we dan letterlijk in huis. We vliegen een expert uit Engeland in om die training te verzorgen.

Deze groeiende en heel diverse content‐markt vraagt ook om groei in ons bedrijf. Dat doen we zoals onze klanten doen: we beschikken over een enorm team aan freelancers en specialisten. Binnen 24 uur opschalen van 2 naar 12 man als het nodig is? We kunnen het. Dat lukt alleen als de flexibele schil rond je bedrijf tot in de puntjes is geregeld en je mee kunt en wilt veranderen met wat de markt van je vraagt.

‐ Annemarie Cooper

Welk verhaal vertelt jouw bedrijf? 3 tips voor online

Je gaat betalen voor Whatsapp en ander social media nieuws

Deze digitale veranderingen kun je komend schooljaar verwachten

Is jouw website klaar voor de vakantie?

Scherm en schrift gaan hand in hand met blended learning

Tech in de klas: 3 gadgets die je nú moet hebben

Flexibel onderwijs: moet je dan lenig zijn?

Google vindt me, dus ik besta

E-learning: niet alleen in het onderwijs een hit

Verder zonder Facebook – of toch maar niet?