
Contentstrategie
Een goede contentstrategie wordt in een vroeg stadium van het proces gemaakt en is onmisbaar om de organisatiedoelstellingen met hulp van content te bereiken. De contentstrategie bepaalt wie welke content op welk moment beschikbaar moet hebben. Ook de vorm en de wijze van aanbieden wordt al met de contentstrategie bepaald.
Het bedenken, creëren en distribueren van betekenisvolle content voor je doelgroepen lukt niet zonder goede contentstrategie. De contentstrategie is ook nodig om het uiteindelijke resultaat te kunnen meten en te beoordelen op effectiviteit.
Contentstrategie is nooit af. Is het doel bereikt? Dan is het zaak om weer van vooraf aan te beginnen. Want content verandert, de technologie verandert nog sneller, doelstellingen worden aangepast en ook de organisatie en de gebruikers blijven niet hetzelfde. Punt één van de contentstrategie is altijd dat er regelmatig geëvalueerd wordt en de contentstrategie aangepast kan worden.
- Contentmanager
- Workflow verbeteren
- Afspraken dienstverlening
- Aansturen professionals
- Creëren, beheren, publiceren en evalueren